آموزش کانال یابی گیرنده دیجیتال

آموزش کانال یابی گیرنده دیجیتال

در این مقاله فرکانس کانال یابی دستی تنظیم و مرتب سازی دستی کانال ها و شبکه های گیرنده دیجیتال تلویزیون جستجوی دستی شبکه های صدا سیما را به آموزش می‌دهیم و از معایب جستجوی اتوماتیک شبکه و مزیت جستجوی دستی شبکه ها میگوییم.

آموزش کانال یابی گیرنده دیجیتال و جستجوی فرکانس دستی شبکه های دیجیتال تلویزیون

آموزش کانال یابی گیرنده دیجیتال

نکات قبل از آموزش و پرسش های پر تکرار :
  1. فرکانس دهی در این آموزش به طور مثال مربوط به شهر اصفهان می‌باشد جهت دریافت لیست بسته های فرکانسی شهرهای دیگر به جدول ایجاد شده در پایین همین مقاله و یا لینک (فرستنده‌های دیجیتال صدا و سیما) مراجعه کنید.
  2. در گیرنده های قدیمی (تولید پاییز 1399 به قبل) پردازنده دستگاه ها دارای کدک H264 بوده و قادر به پخش شبکه های جستجو شده در بسته کانال فرکانسی HD شماره ۲۱ (فرکانس ۴۷۴۰۰۰ برای اصفهان) نمی باشد و فقط گیرنده های نسل جدید (تولید زمستان 1399 ببعد) با کدک H265 و یا همان HEVC قادر به پخش بسته های فرکانس HD می‌باشد.
  3. HEVC یک الگوریتم پیشرفته با قابلیت فشرده سازی تصویر به صورت سخت افزاری بوده و بصورت پردازش 10 بیتی بر روی تراشه cpu دستگاه می‌باشد و نمی‌توان با ارتقای نرم افزاری یا سخت افزاری چنین قابلیتی را به دستگاه افزود کدک H265 یا همان HEVC دارای پهنای باند دو برابری در مقایسه با گیرنده های DVBT2 H264 می‌باشد این خصوصیت باعث میشود در هر بسته فرکانسی بجای 10 شبکه HD تعداد 20 شبکه HD داشته باشیم و در مورد دستگاه های قدیمی تر DVBT2 H264 راهکار نهایی تعویض دستگاه با نمونه های جدید HEVC می‌باشد که شما می‌توانید با مراجعه به بخش فروشگاه این سایت ( فروش گیرنده دیجیتال و دیویدی ) خرید و یا از قیمت گیرنده دیجیتال HEVC دنای مکسیدر پروویژن و .. اطلاع پیدا کنید.
  4. شبکه 4k (در اصفهان فرکانس ۸۲۶۰۰۰) می‌باشد که این شبکه ها فقط بروی تلویزیون های 4K قابلیت پخش دارند و هیچکدام از گیرنده های دیجیتال فعلی قادر به پخش 4K نیستند این قضیه در بقیه شهرستان ها نیز به همین شکل است.
  5. گیرنده های دیجیتال نباید در مجاورت تلویزیون های لامپی 21 اینچ و مشابه قرار گیرد این تلویزیون ها برای نمایش تصویر دارای لامپ تصویر بوده و میدان مغناطیسی وسیعی در اطراف این لامپ ها ایجاد میشود. این میدان مغناطیسی بر روی قسمت پاور سوییچینگ گیرنده دیجیتال اثر منفی گذاشته و بعد از مدتی کار کردن حرارات دستگاه زیاد شده و باعث خرابی و شطرنجی شدن شبکه ها میشود. (حداقل فاصله 2 متر و در پایین تلویزیون )
  6. در صورتی که فرکانس های شهر خود را ندارید در اولین مرحله با صدا و سیمای شهر خود تماس گرفته و فرکانس های دستی آن شهر را بدست آورید اگر این امکان را ندارید از اولین شماره کانال فرکانسی تا آخرین شماره را به ترتیب رفته و جهت بررسی کیفیت سیگنال آن بر روی هرکدام حداقل 5 ثانیه صبر کنید هرکدام که کیفیت سیگنال آن پر شد بروی آن کلید OK را بزنید تا شبکه های آن بسته فرکانسی را پیدا کند در صورتی که در هیچکدام کیفیت سیگنال پر نشود می‌توان به خرابی آنتن و متعلقات و در نهایت به خرابی خود دستگاه پی برد ( برای اطمینان از خرابی آنتن و متعلقات دستگاه را در مکان دیگر و با آنتن همسایگان خود تست کنید )
  7. در صورتی که تعداد کمی از کانال و شبکه ها را دریافت می کنید ( این پدیده در بعد از ظهر ها بیشتر اتفاق می‌افتد ) آنتن گیرنده شما در منطقه جز و مد فرکانسی قرار دارد و دچار ضعف سیگنال است برای رفع این ایراد از آنتن مرغوب با تقویت کننده برقی استفاده کنید و در مرحله بعد جای آنتن را در ضلع دیگر پشت بام (دور از ساختمان های بلند) قرا دهید ( ارتفاع موثر نیست ) آنتن های رومیزی و سرخود فقط از طبقات دوم به بعد و در نزدیکی پنجره ها قابل استفاده و پاسخگو است.
  8. برای تماشای شبکه های HD با کیفیت بالا (1080*1920 پیکسل ) حتما باید از کابل HDMI استفاده کنید اگر بروی شبکه های HD از کابل 3 فیش استفاده کنید در واقع تصاویر با همان کیفیت SD یا (480*720 پیکسل) به شما نمایش داده میشود بطور خلاصه نمایش شبکه های HD بدون کابل HDMI معنایی ندارد.
  9. دریافت شبکه های استانی با گیرنده دیجیتال فقط مربوط به شبکه های استان خودتان می‌باشد و شبکه های استان های دیگر فعلا توسط صدا و سیما برای شما قابل دریافت نیست
>> همچنین بخوانید: تعمیر ضبط ماشین و سیستم صوتی خودرو
از معایب جستجوی اتوماتیک میتوان به موارد زیر اشاره کرد:
  • زمان زیاد جهت اسکن تمامی فرکانس ها
  • تکراری بودن کانال های رادیویی و تلویزیونی
  • عدم دریافت برخی شبکه ها و کانال ها
  • عدم منظم بودن و به ترتیب بودن شبکه ها
  • پرش و جابجایی کانال ها در هنگام تماشا
مزیت جستجوی فرکانس و کانال یابی دستی گیرنده دیجیتال تلویزیون :
  • زمان بسیار کمتر در اسکن تمامی کانال های مربوطه
  • به ترتیب بودن شبکه های دریافتی بدون نیاز به ویرایش کانال ها
  • عدم دریافت تکراری کانال های رادیویی و تلویزیونی
  • عدم  پرش و جابجایی شبکه ها در هنگام تماشا و یا خاموش کردن دستگاه
  • دریافت شبکه هایی که قبلا با جستجوی اتوماتیک قادر به دریافت آن نبوده اید
مستر کد یا رمز مادر گیرنده دیجیتال :

پسورد دستگاه های گیرنده دیجیتال جهت بازگردانی به حالت کارخانه 0000 و در دستگاه های 6 رقمی 000000 (شش عدد صفر) می‌باشد در صورتی که به دستگاه گیرنده دیجیتال خود رمز داده اید و آن را فراموش کرده باشید باید از رمز مادر استفاده کنید برای گیرنده های 6 رقمی رمز مادر 888888 ( شش بار عدد هشت ) و گیرنده های 4 رقمی 3227 را استفاده کنید.

>> همچنین بخوانید: تعمیر مانیتور ماشین علت خرابی مانیتور خودرو

در گیرنده ها با منو افقی (منو جدید) به ترتیب زیر عمل کنید

آموزش کانال یابی گیرنده دیجیتال

1 – ابتدا در بخش “تنظیمات” گزینه “بازگردانی حالت کارخانه” را انتخاب و دستگاه را به حالت کارخانه ریست کنید و سپس دکمه منو menu را بزنید و با کلید چهار جهت وسط کنترل دو گزینه به سمت چپ یعنی جستجوی کانال بروید. (تصویر 1)

2 – سپس گزینه جستجوی دستی را انتخاب و کنید OK را بزنید. (تصویر 2)

۳ – در قسمت جستجوی دستی (برای اصفهان و حومه) ابتدا کانال فرکانس را بر روی ۳۹ (فرکانس ۶۱۸۰۰۰) قرار دهید و به نشانگر کیفیت دقت کنید باید بالای ۷۰ درصد و ثابت باشد در غیر اینصورت یا آنتن خراب است یا تیونر دستگاه. (تصویر ۳)
سپس OK را بزنید در این هنگام تعدادی شبکه رادیویی و تلویزیونی پیدا خواهد شد. (تصویر 4)
همین مراحل را به ترتیب برای فرکانس های ۴۵ (فرکانس ۶۶۶۰۰۰) و سپس ۲۱ (فرکانس ۴۷۴۰۰۰) نیز انجام دهید.

۴ – در بخش برنامه : مرتب سازی را بر روی ONID قرار داده و گزینه LCN را خاموش کنید (تصویر ۵)
*روشن بودن این گزینه باعث میشود کانال ها از ۸۰۰ شروع شود

۵ – در پایان در بخش جستجوی کانال گزینه PMT را خاموش کنید و از منو خارج شوید (تصویر ۶)
* روشن بودن این گزینه باعث پرش و جابجایی در چیدمان تنظیم کانال های گیرنده دیجیتال در هنگام تماشا میشود

جهت ذخیره اطلاعات دستگاه را از طریق کنترل خاموش و بعد از نمایش ساعت روی پنل جلو (۲۰ ثانیه بعد) روشن نمایید.

(سری جدید منو ها تولید 1400 )

آموزش کانال یابی گیرنده دیجیتال


در گیرنده ها با منو عمودی (منو قدیمی ) به ترتیب زیر عمل کنید

آموزش کانال یابی گیرنده دیجیتال

1 – ابتدا در بخش “تنظیمات” گزینه “بازگردانی حالت کارخانه” را انتخاب و دستگاه را به حالت کارخانه ریست کنید و سپس دکمه منو menu را بزنید و با کلید چهار جهت وسط کنترل یک گزینه به سمت پایین یعنی بخش نصب بروید. (تصویر 1)

2 – سپس گزینه جستجوی دستی را انتخاب و کنید OK را بزنید. (تصویر 2)

3 – در قسمت جستجوی دستی ابتدا باند جستجو را UHF انتخاب کنید . (تصویر 3) و ( برای اصفهان و حومه) ابتدا شماره کانال را بر روی ۳۹ (فرکانس ۶۱۸۰۰۰) قرار دهید و به نشانگر کیفیت و شدت سیگنال دقت کنید باید بالای ۷۰ درصد و ثابت باشد در غیر اینصورت یا آنتن خراب است یا تیونر دستگاه . ( تصویر ۴ )
سپس بر روی جستجو OK را بزنید در این هنگام تعدادی شبکه رادیویی و تلویزیونی پیدا خواهد شد. (تصویر 5)
همین مراحل را به ترتیب برای فرکانس های ۴۵ (فرکانس ۶۶۶۰۰۰) و سپس ۲۱ (فرکانس ۴۷۴۰۰۰) نیز انجام دهید.

۴ – در پایان در بخش نصب گزینه جستجوی هوشمند (LCN) را خاموش کنید و از منو خارج شوید. (تصویر ۶)
* روشن بودن این گزینه باعث پرش و جابجایی در چیدمان تنظیم کانال های گیرنده دیجیتال در هنگام تماشا میشود.

>> همچنین بخوانید: تعمیر مانیتور اندروید ماشین

جهت ذخیره اطلاعات دستگاه را از طریق کنترل خاموش و بعد از نمایش ساعت روی پنل جلو (۲۰ ثانیه بعد) روشن نمایید.

ویرایش جابجایی – قفل – حذف کانال در گیرنده های دیجیتالی :

ویرایش چیدمان شبکه های تلویزیون دیجیتال

جهت جابجایی و حذف کانال ها در گیرنده های دیجیتال به بخش ویرایش برنامه رفته در این منو لیستی از کانال های دریافت شده خود را مشاهده می‌کنید که شامل کانال های رادیویی و تلویزیونی است در صورتی که بر روی هرکدام از این کانال ها کلید OK را فشار دهید آن شبکه یا کانال رادیویی انتخاب شده که در این حالت با فشردن کلید های رنگی ( قرمز – سبز – زرد – آبی ) می‌توانید اقدام به ( حذف قفل جابجایی ) کانال کنید که در راهنمای پایین و یا کنار صفحه توضیح اینکه کدام کلید رنگی چه عملیاتی را انجام می‌دهد داده شده است به این نکته باید توجه داشت که هر کلید رنگی مخصوص یک عملیات (مثلا کلید قرمز جابجایی کانال ) می‌باشد که در هر دستگاه بسته به مدل آن ممکن است متفاوت باشد لذا به راهنمایی پایین صفحه دقت بیشتری کنید.

 

روش تست کنترل از راه دور گیرنده دیجیتال :

برای تست کنترل تمامی دستگاه های صوتی تصویری چشمی کنترل را روبروی لنز دوربین گوشی بگیرید و وارد برنامه دوربین گوشی شوید سپس بر روی دکمه های کنترل بزنید باید نور سفید چشمک زن در تصویر گوشی ببینید (نور LED ماورا بنفش کنترل از راه دور توسط لنز دوربین شناسایی و در صفحه گوشی نمایش داده میشود)
اگر نوری مشاهده نکردید کنترل دستگاه خراب است که بهتر است تعویض شود

اگر نور چشمک زن سفید را مشاهده کردید خرابی خود دستگاه  اصلی می تواند باشد که باید بررسی شود

نکته : در برخی موارد نور LED در صفحه گوشی مشاهده میشود ولی کنترل بر روی دستگاه کار نمی کند در چنین مواردی علت این مشکل تغییر فرکانس کنترل از راه دور است که بدلیل ضربه و یا رطوبت نیز می‌تواند باشد (در واقع این روش تست یک روش کلی از کارکرد کلی ریموت کنترل است) به طور کلی هنگام بروز چنین مشکلی در 90 درصد موارد خرابی خود کنترل می باشد و فقط 10 درصد موارد به خرابی خود دستگاه اصلی بر می گردد

 

دلیل شطرنجی شدن تصاویر و بررسی کیفیت سیگنال آنتن توسط دستگاه :

در صورتی که هنگام پخش برنامه های تلویزیونی دچار شطرنجی شدن تصویر  و صدا و یا قطع و وصلی های مداوم هستید باید به آنتن و متعلقات آن نظیر سوکت فیش کابل آنتن و خود آنتن مشکوک شوید راهکار ساده جهت بررسی اولیه این موارد بررسی کیفیت سیگنال آنتن توسط خود دستگاه است برای این کار بر روی شبکه مورد نظر که دچار مشکل است دو مرتبه کلید info بروی کنترل دستگاه را بزنید ( دفعه اول اطلاعات شبکه و دفعه دوم میزان کیفیت سیگنال و شدت آن را نمایش می‌دهد ) در این جدول دو پارامتر کیفیت سیگنال و شدت سیگنال وجود دارد شدت سیگنال اصولا بسته به فاصله شما از مرکز و موانع اطراف آنتن ممکن است با میزان بیشتری کم و زیاد شود ولی کیفیت سیگنال باید بالای 80 درصد و بصورت ثابت باشد که در غیر این صورت بررسی متعلقات آنتن و جای آنتن بالای پشت بام باید مورد بررسی قرار گیرد

نکته : منظور ما از بررسی جای آنتن بالای پشت بام فقط تغییر جهت و یا ارتفاع آنتن از سطح زمین نیست بدلیل اینکه فرکانس شبکه های گیرنده استانی بصورت دیجیتال ارسال میشود باید محل آنتن را تغییر داده و در ضلع دیگر پشت بام قرار دهید مانند گوشی موبایل که در هنگام قطع و وصل شدن مجبور به تغییر مکان خود هستید

اگر از آنتن های معمولی بدون تقویت کننده و یا آنتن رومیزی در طبقات پایین استفاده می‌کنید این مشکل بیشتر خواهد شد مورد بعدی که ممکن است یک شبکه را دچار افت کیفیت سیگنال کند دریافت شبکه های تکراری از چندین بسته فرکانسی ضعیف است که برای رفع این مشکل باید از جستجوی دستی و فرکانس دهی مستقیم استفاده کنید جهت بدست آوردن فرکانس های دستی منطقه خود با صدا و سیمای محلی خود تماس گرفته و فرکانس های شهر و استان خود را بدست آوردید

 

فرکانس دستی شهر ها و شبکه های گیرنده دیجیتال استانی صدا و سیما :

در جدول زیر لیست فرکانس شبکه های دیجیتال داخلی برای هر استان به تفکیک شهر و ایستگاه مربوطه آمده است که شما می‌توانید در قسمت جستجوی دستی گیرنده دیجیتال استانی خود شماره کانال فرکانس را وارد کرده و بصورت دستی و سریع شبکه های آن بسته فرکانسی را دریافت و ذخیره نمایید :

نکات :

  1. در جدول زیر ابتدا شهر سپس ایستگاه فرستنده صدا سیما و روبروی آن اعداد 3 رقمی آمده که باید این اعداد را جهت فرکانس دهی دستی در نظر بگیرید بدیهی است هر عدد 3 رقمی مربوط به یک بسته فرکانس بوده و شما باید تمامی این بسته ها را بصورت جدا گانه جستجوی دستی نمایید مثلا در استان آذربایجان شرقی شهر تبریز ایستگاه شبلی فرکانس های 506 و 578 و 530 و 482 دارای 4 بسته فرکانس می‌باشد و باید برای هر فرکانس یک بار جستجوی دستی انتخاب شود که در هر فرکانس بسته به میزان کیفیت HD و یا SD یک تعداد شبکه وجود دارد.
  2. فرکانس ها به کیلو هرتز ذکر شده و در برخی گیرنده ها که فرکانس 6 رقمی (به هرتز) دریافت میکند 000 بعد از عدد فرکانس مربوطه اضافه کنید مثال : 506000

 

استان شهر / ایستگاه / شماره فرکانس بصورت 3 رقمی
آذربایجان شرقی تبریز شبلی 506 578 530 482
تبریز عینالی ۶۲۶ ۶۷۴ ۷۲۲ ۷۷۸ ۸۴۲
میانه قافلان‌کوه ۴۹۰ ۵۳۸ ۵۸۶ ۶۳۴ –
آذربایجان غربی ارومیه شهید امینی ۵۸۶ ۶۳۴ ۵۳۸ ۴۹۰ –
ارومیه شیخ تپه ۵۰۶ ۵۵۴ ۶۰۲ – –
خوی،چایپاره قزلچه ۵۸۶ ۶۳۴ ۵۳۸ – –
نقده کوه نقره ۵۰۶ ۵۵۴ ۶۰۲ – –
مهاباد دوشان مجید ۵۲۲ ۵۷۰ ۵۶۸
اردبیل اردبیل کوه سنگر ۶۱۰ ۵۱۴ ۵۶۲ – –
اردبیل اردبیل – – – ۶۸۲ ۷۰۶
اصفهان اصفهان مارشینان ۶۱۸ ۶۶۶ ۴۷۴ ۵۲۲ ۸۲۶
اصفهان کوه‌پنجه ۶۵۰ ۶۹۸ ۶۰۲ ۵۰۶ –
اصفهان صفه ۴۹۰ ۵۳۸ ۵۸۶ ۶۳۴ –
کاشان کاشان ۷۷۸ ۸۲۶ ۶۱۸ – –
داران داران ۶۹۸ ۷۴۶ – – –
چادگان چادگان ۸۱۰ ۸۴۲ – – –
نطنز نطنز ۵۳۸ ۵۸۶ – – –
فریدونشهر فریدونشهر ۶۳۴ ۶۸۲ –
البرز کرج کوه پشت ۵۳۸ ۵۸۶ ۴۹۰ ۶۳۴ ۶۸۲
ایلام ایلام جام‌جم ۵۹۴ ۶۷۴ ۵۴۶ ۷۲۲ ۸۳۴
ایلام نخجیر ۴۹۰ ۵۱۴ – – –
ایلام مانشت ۷۱۴ ۷۶۲ – – –
آبدانان شهیدتسلیمی ۴۹۸ ۵۲۲ ۵۷۰ – –
بوشهر بوشهر کوه مند ۵۷۰ ۷۵۴ ۶۲۶ – –
بوشهر سایت مرکز ۵۸۶ ۶۹۸ ۶۳۴ ۷۳۰ –
تهران تهران جماران ۶۰۲ ۵۷۸ ۵۵۴ ۶۲۶ ۷۳۸
تهران چیتگر ۵۷۰ ۶۱۸ ۶۶۶ ۷۱۴ –
تهران پارچین ۵۱۴ ۵۶۲ ۶۱۰ – –
دماوند دماوند ۶۴۲ ۶۹۰ ۷۳۸ – –
فیروزکوه فیروزکوه ۶۴۲ ۶۹۰ ۸۰۲ – –
چهارمحال و بختیاری شهرکرد ولی‌عصر ۶۴۲ ۶۹۰ ۵۹۴ ۷۳۸ –
شهرکرد نورالشهدا ۵۷۰ ۶۱۸ ۶۶۶ – –
خراسان جنوبی بیرجند تقی قنبر ۴۹۸ ۵۹۴ ۵۴۶ ۶۴۲ ۸۳۴
طبس طبس ۶۲۶ ۶۵۰ – – –
فردوس،بشرویه کوه سیاه ۵۲۲ ۵۷۰ – – –
فردوس،سرایان برجک ۵۱۴ ۵۶۲ – – –
قاین قاین ۵۰۶ ۵۵۴ – – –
نهبندان نهبندان ۵۱۴ ۵۶۲ – – –
خراسان رضوی مشهد ثامن‌الائمه ۴۸۲ ۵۳۰ ۵۷۸ ۵۱۴ –
مشهد خلج ۴۹۸ ۵۴۶ ۵۹۴ – ۸۳۴
نیشابور نیشابور ۶۷۴ و ۵۰۶ ۷۲۲ و ۵۵۴ ۶۰۲ – –
سبزوار سبزوار ۴۸۲ ۵۳۰ – – –
تایباد تایباد ۵۶۲ ۶۱۰ – – –
تربت حیدریه تربت حیدریه ۴۹۰ ۵۳۸ – – –
گناباد،بجستان جوادالائمه ۵۲۲ ۵۷۰ – – –
خراسان شمالی بجنورد آخرداغ ۴۸۲ ۶۱۰ ۵۱۴ ۶۵۸ ۸۰۲
بجنورد بجنورد ۴۷۴ ۵۲۲ – – –
گرمه گرمه ۵۸۶ ۵۳۸ – – –
اسفراین اسفراین ۴۸۲ ۵۳۰ ۵۷۸ – –
خوزستان آبادان خسروآباد ۵۹۴ ۵۳۰ ۶۴۲ ۴۸۲ ۸۰۲
اهواز شهیدرهبر ۴۹۰ ۵۱۴ ۵۶۲ ۷۰۶ ۸۳۴
دزفول رادیودزفول ۵۷۸ ۶۲۶ – – –
شوشتر پیامبراعظم ۵۳۸ ۵۸۶ ۶۳۴ – –
مسجد سلیمان نمره یک ۷۰۶ ۷۵۴ – – –
زنجان زنجان بایندر ۵۴۶ ۶۲۶ ۵۷۸ ۵۳۰ ۷۹۴
صائین‌قلعه صائین‌قلعه ۶۶۶ ۷۱۴ ۴۹۸ – –
سمنان سمنان ریون کوه ۴۷۴ ۵۲۲ ۵۷۰ ۵۰۶ ۸۲۶
سمنان سایت مرکز ۵۹۴ ۶۱۸ – – –
شاهرود شاهرود ۶۲۶ ۶۷۴ – – –
سیستان و بلوچستان زاهدان زاهدان ۵۵۴ ۵۷۰ ۴۷۴ ۶۱۸ ۸۱۰
زابل نیاتک ۵۳۸ ۵۸۶ ۴۹۰ – –
فارس سروستان مهارلو ۴۷۴ ۵۲۲ ۵۷۰ ۶۱۸ –
شیراز میانرود ۶۹۸ ۷۴۶ ۶۵۰ ۷۹۴ ۸۴۲
شیراز سعدی ۴۹۸ ۵۴۶ ۵۹۴ – –
شیراز گلستان ۸۰۲ ۸۵۰ ۷۰۶ – –
شیراز زیباشهر ۵۳۸ ۵۸۶ ۶۳۴ – –
شیراز دروازه‌قرآن ۵۴۶ ۶۴۲ ۶۹۰ – –
شیراز شهرصدرا ۵۳۰ ۶۷۴ ۷۲۲ – –
کازرون کازرون ۶۶۶ ۷۱۴ ۵۷۰ ۶۱۸ –
بیضا کوشک‌هزار ۶۸۲ ۷۳۰ – – –
قزوین قزوین مراد تپه ۵۰۶ ۵۵۴ ۵۷۰ ۶۰۲ ۸۳۴
الموت اکبر آباد ۷۴۶ ۸۵۰ – – –
الموت ازگنین سفلی ۷۳۰ ۷۳۰ – – –
الموت زناسوج ۵۰۶ ۵۰۶ – – –
آوج آوج ۴۸۲ ۵۳۰ – – –
قم قم کمرکوه ۵۹۴ ۶۴۲ ۵۴۶ ۴۹۸ ۷۳۸ ۸۲۶
کردستان سنندج آبیدر ۴۹۸ ۶۹۰ – – –
بانه بانه ۶۹۰ ۷۱۴ – – –
کرمان کرمان،بردسیر کرمان جدید ۴۷۴ ۵۷۰ ۵۲۲ ۶۱۸ –
کرمان،ماهان قلعه اردشیر ۴۹۰ ۵۳۸ ۵۸۶ – ۸۲۶
زرند پابدانا ۴۹۸ ۵۴۶ ۵۹۴ – –
بم بم ۵۲۲ ۵۷۰ – – –
سیرجان،رفسنجان،شهربابک لاشکار ۵۰۶ ۵۵۴ ۶۰۲ – –
جیرفت،کهنوج شهید شهسواری ۴۹۸ ۵۴۶ ۵۹۴ – –
راور راور ۵۷۰ ۶۱۸ – – –
چترود چترود ۷۷۸ ۸۲۶ – – –
کوهبنان کوهبنان ۶۹۸ ۷۴۶ – – –
کرمانشاه کرمانشاه تپه کرمانشاه ۴۹۰ ۵۳۸ ۵۸۶ ۶۳۴ ۸۲۶
دالاهو کوه نوح ۴۸۲ ۵۳۰ ۵۰۶ – –
کهگیلویه و بویراحمد یاسوج تپه یاسوج ۴۸۲ ۵۳۰ ۵۵۴ ۷۲۲ ۸۱۸
دهدشت کوه سیاه ۵۱۴ ۵۶۲ – – –
گلستان گرگان جام جم ۴۹۰ ۵۳۸ ۵۸۶ ۸۵۰ –
درازنو شهیدرجایی ۶۱۸ ۴۷۴ ۵۲۲ ۵۷۰ –
گیلان رشت زیباکنار ۴۸۲ ۵۳۰ ۵۷۸ – –
رشت آزادگان ۶۲۶ ۶۷۴ ۷۲۲ ۷۷۰ ۷۵۴
لاهیجان عطاکوه ۷۳۸ ۷۸۶ – – –
لرستان لرستان بروجرد تپه چغا ۴۷۴ ۵۷۰ ۴۹۸ ۶۴۲ –
لرستان بروجرد رازان ۵۴۶ ۵۹۴ ۵۲۲ –
خرم‌آباد خضر ۴۹۸ ۵۴۶ ۵۹۴ ۶۴۲ ۸۳۴
خرم‌آباد کمرسیاه ۴۷۴ ۵۱۴ ۵۶۲ ۷۵۴ ۸۰۲
مازندران نور سوردار ۶۴۲ ۴۹۸ ۵۴۶ ۵۹۴ ۸۳۴
چالوس نمک آبرود ۵۰۶ ۶۰۲ ۵۵۴ ۶۵۰ –
نوشهر نوشهر تپه ۷۲۲ ۷۷۰ ۶۷۴ – –
مرکزی اراک کوه مستوفی ۵۹۴ ۶۴۲ ۴۹۸ ۵۴۶ ۸۳۴
تفرش کوه پناه ۶۲۶ ۶۷۴ ۵۱۴ ۵۶۲ –
هرمزگان بندرعباس گنو ۶۱۸ ۶۵۸ ۵۶۲ ۵۱۴ ۸۰۲
کیش کیش ۵۷۸ ۶۸۲ ۷۰۶ ۷۳۰ ۷۵۴
ابوموسی ابوموسی ۷۷۰ ۸۱۰ – – –
تنب بزرگ تنب بزرگ ۸۳۴ ۸۵۰ – – –
جاسک جاسک ۵۶۲ ۶۲۶ – – –
همدان همدان بارابند ۵۷۰ ۶۱۸ ۶۶۶ ۵۲۲ –
همدان جام‌جم ۵۰۶ ۵۵۴ ۶۵۰ – ۸۱۸
ملایر دم سیاه – ۵۶۲ ۶۱۰ – –
یزد یزد یزد ۵۷۸ ۶۲۶ ۵۳۰ ۴۸۲ ۸۴۲
تفت تفت ۶۷۴ ۷۲۲ – – –
اردکان اردکان ۴۹۰ ۵۳۸ ۵۸۶ – –

سخن پایانی :

در این مقاله سعی شده به شما در جهت (عیب یابی گیرنده دیجیتال – آنتن – جستجوی فرکانس ها – تنظیمات پیشرفته داخلی ویرایش کانال ها و غیره ) کمک شود به نحوی که با مطالعه دقیق نکات و موضوعات این مطلب عمده مشکلات خود را بر طرف نموده و نیازمند مراجعه به تعمیرگاه ها و متخصصین در این امر نداشته باشید و فقط در صورت خرابی سخت افزاری به این مراکز مراجعه نمایید در پایان شما می‌توانید با ارائه مشکلات خود بصورت نظر در پایین همین صفحه (دیدگاه خود را ثبت کنید) تا علاوه بر دریافت پاسخ خود توسط تکنسین های مربوطه به دیگران نیز تجربیات و اطلاعات خود را انتقال بدهید.

 


تعمیر گیرنده دیجیتال : جهت تعمیر گیرنده دیجیتال به صفحه تعمیر گیرنده دیجیتال مراجعه کنید !

فروش گیرنده دیجیتال : جهت خرید گیرنده دیجیتال به صفحه فروش گیرنده دیجیتال مراجعه کنید

آموزش کانال یابی گیرنده دیجیتال استانی فرکانس دستی شبکه سه در گیرنده دیجیتال جستجوی تنظیم دستی گیرنده دیجیتال کانال یابی اتوماتیک گیرنده دیجیتال آموزش نحوه فرکانس دهی دستی گیرنده دیجیتال فرکانس شبکه های استانی گیرنده دیجیتال دنای مکسیدر مشکل کانال یابی گیرنده دیجیتال مکسیدر دنای مشکل کانال یابی گیرنده دیجیتال مکسیدر فرکانس شبکه یک در گیرنده دیجیتال فرکانس شبکه های صدا و سیما در گیرنده دیجیتال کانال یابی دستی گیرنده دیجیتال شبکه 3 کانال یابی دستی تلویزیون  فرکانس دستی شبکه های ایران در دیجیتال فرکانس کانال یابی دستی گیرنده دیجیتال مشکل کانال یابی گیرنده دیجیتال دنای تنظیمات دستگاه دیجیتال دنای کانال یابی دستی گیرنده دیجیتال شبکه 3 فرکانس شبکه های دیجیتال فرکانس شبکه تهران در گیرنده دیجیتال جستجوی دستی شبکه ورزش در گیرنده دیجیتال فرکانس شبکه های دیجیتال استانی و سراسری در ایران فرکانس شبکه پنج در گیرنده دیجیتال فرکانس شبکه آی فیلم در دیجیتال فرکانس دستی شبکه های دیجیتال تهران فرکانس شبکه های داخلی ایران در ماهواره مسیر بدر ، اینتلست

 

 


185 پاسخ
« دیدگاه های قدیمی تر
  1. Avatar
    سید کاظم گفته:

    سلام با شتکر فراوان شما ممنون که مارا راهنمایی کردین الان خدا راشکر فرکانس شهر خود را پیدا کردیم جستجوی کردم ممنون سید کاظم هستم از شهر بنجار

    پاسخ
  2. Avatar
    بنیامین گفته:

    سلام
    من ارومیه هستم جست وجوی کانال هارو میزنم فقط ۱۸کانال میاره اونم رادیو قاطیشه و برخی از شبکه ها مانند ای فیلم ورزش شبکه یکو دو سه رو نمیاره میشه راهنمایی کنید

    پاسخ
    • مدیر سایت
      مدیر سایت گفته:

      سلام این مشکل بدلیل ضعف سیگنال آنتن هست آنتن باید برقی و بالای پشت بام باشه و بهتره جای آنتن را در ضلع دیگر پشت بام قرار دهید

  3. Avatar
    داوود تجری گفته:

    سلام چگونه میتوان در جست و جوی دستی شبکه تهران را اضافه کرد؟

    پاسخ
    • مدیر سایت
      مدیر سایت گفته:

      باسلام شبکه تهران از آذر ماه 1402 با تصمیمات صدا و سیما و مرکز پخش تهران از لیست پخش شهرستان های دیگر حذف شده و فعلا نمی‌توانید با فرکانس دهی این شبکه را اضافه کنید

  4. Avatar
    یونس دلدارفرد گفته:

    چگونه از اذربایجانغربی شهرستان میاندواب از فرکانس های شبکه سهند استفاده کنیم تلویزیون ما خودش گیرنده داره ولی خوب تنظیم نمیشه

    پاسخ
    • مدیر سایت
      مدیر سایت گفته:

      سلام اطلاعات ارسال فرکانس های هر شهر مربوط به صدا و سیمای محلی همان استان است از مرکز اطلاعات 118 استان خود شماره تماس مرکز پخش صدا و سیمای شهر خود را گرفته و جویای فرکانس دستی شبکه سهند در شهر خود شوید

  5. Avatar
    سید کاظم گفته:

    سلام چگونه فرکانس شهر خود را از گیرنده دیجیتال دنای پیدا کنیم اسم شهر ما زابل هست میشه راهنمایی کنید ممنون میشم گیرنده دیجیتال دنای است مدل STB803T2است سید کاظم هستم از شهر بنجار

    پاسخ
    • مدیر سایت
      مدیر سایت گفته:

      از فرکانس های زابل 490 – 586 -538 استفاده کنید در صورتی که نتیجه نگرفتید برای پیدا کردن فرکانس های شهر خود با صدا و سیمای مرکز استان خود تماس گرفته و فرکانس دستی جدید شهر خود را جویا شوید مورد بعدی اینکه گیرنده شما دنای 803 بوده و از کدک H265 پشتیبانی نمی کند در نتیجه قادر به دریافت شبکه های HD نیستید جهت دریافت شبکه های اچ دی جدید توصیه میشود از مدل های جدید تر با پشتیبانی H265 استفاده کنید

« دیدگاه های قدیمی تر

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *