تعمیر مانیتور در شهرستان ها

تعمیر مانیتور ماشین – تعمیر سریع مانیتور خودرو در تمام شهرها

در خودرو های لوکس امروزی همیشه معضل تعمیر قسمت های مختلف ماشین برای کاربران امری حیاتی بوده و تعمیر مانیتور ماشین در شهر ها و استانها نیز یکی از مهم‌ترین بخش‌های این خودرو ها است چرا که با از کار افتاد مانیتور خودرو نیز سیستم‌های صوتی تصویری و دوربین عقب و همچنین در برخی ماشین‌ها دریچه کولر و بخاری نیز از کار خواهد افتاد و سرنشینان و خصوصا راننده دچار مشکل خواهند شد و احتمال حادثه نیز افزایش می آید، به طور مثال با از کار افتادن دوربین عقب ماشین دید راننده به فضای عقب از دست می‌رود و در چنین شرایطی احتمال حادثه بیشتر خواهد شد.

تعمیر تخصصی انواع مانیتور ماشین

امروزه در تمامی خودرو های تولیدی اعم از ایرانی و خارجی وجود مانیتور ماشین بصورت فابریک علاوه بر ظاهر کاربر پسند به افزایش امکانات و آپشن های خودرو نیز کمک شایانی کرده است. امکاناتی نظیر بلوتوث، WIFI و رهیاب از مهم‌ترین امکاناتی است که نیاز اکثر کاربران امروزی است چرا که علاوه بر دقت و کیفیت برای رانندگان ایجاد ایمنی بیشتر نیز میکند، مثلاً بلوتوث در مانیتور ماشین باعث مکالمه با کیفیت بیشتر و همچنین عدم استفاده از تلفن همراه توسط راننده خواهد که عدم جریمه و حواس پرتی برای راننده را به همراه خواهد داشت.

در کنار تمامی امکاناتی که یک مانیتور ماشین می تواند مهیا کند بدلیل استهلاک های مختلف اعم از محیطی و داخلی خرابی هایی نیز شامل حال این دستگاه‌ها می‌شود که در اینجا نیاز کاربر برای تعمیر مانیتور ماشین پدیدار خواهد شد.

در واقع تعمیر مانیتور ماشین نیز یکی از بخش‌های تعمیراتی خودرو های امروزی شده است چرا که در خودرو های قدیمی سیستم‌های پیچیده‌ای وجود نداشت و همچنین امکانات خاصی را برای سرنشینان فراهم نمی‌کرد ولی امروزه با پیشرفت تکنولوژی مانیتور ماشین به یک آپشن حیاتی در هر خودرو تبدیل شده است.

چرا مانیتور ماشین بعد از مدتی کار کردن خراب می‌شود

شاید این مشکل برای هر راننده ای پیش خواهد آمد که بعد از مدتی که از کارد ماشین می‌گذرد مانیتور ماشین دچار ایراداتی نظیر هنگی خاموشی قطع شدن صدا خرابی تاچ و موارد دیگر شود به طور خلاصه مهم‌ترین عامل هرگونه خرابی در مانیتور های خودرو عواملی محیطی مانند گرما سرما رطوبت ضربه و عوامل داخلی مانند نوسانات برق خودرو و کیفیت پایین قطعات خواهد بود.

تعمیرگاه ضبط خودرو

البته در دستگاه‌های که زمان زیادی از تولید آن‌ها می‌گذرد ساعت کارکرد قطعات نیز عامل اصلی این خرابی ها است که در چنین شرایطی پیدا کردن یک متخصص جهت تعمیر مانیتور ماشین خود می‌تواند کار سختی باشد.

>> همچنین بخوانید: تعمیر ضبط ماشین و سیستم صوتی خودرو

یکی دیگر از علت‌های خرابی مانیتور ماشین و ضبط خودرو حرکت‌ها و لرزش های مداوم خودرو است که قطعاً گریز ناپذیر است ولی این در خرابی های آن تاثیر بسیار زیادی دارد هرچقدر کیفیت مونتاژ قطعات پایین باشد چنین مشکلی بیشتر خواهد بود چرا که لرزش های خودرو هنگام حرکت و گرم بودن قطعات داخلی باعث قطعی های متداول در مسیر ها و قطعات الکترونیکی دستگاه شده و مشکلاتی نظیر هنگی قطع شدن صدا و حتی خاموشی کامل را به همراه داد.

 

ایرادات شایع در تعمیر مانیتور ماشین

این ایرادات بیشتر هنگی روی آرم و لوگو مانیتور خاموشی دستگاه قطع شدن صدا خرابی تاچ و صفحه نمایشگر و موارد دیگر است که جهت بررسی و توضیحات بیشتر درباره ایرادات شایع مانیتور ها پیشنهاد می کنیم حتماً به مقاله تعمیر مانیتور اندروید مراجعه کنید، چرا که در این مقاله توضیحات جامعی در مورد بررسی و طرز کار مانیتور اندروید و همچنین تحلیل خرابی های متداول آن گردآوری شده است.

علت خاموش شدن و خرابی مانیتور ماشین

یکی از شایع ترین ایرادات مانیتور های ماشین خاموشی آن است این مشکل در بررسی های اولیه می‌تواند از خرابی یا سوختن فیوز ماشین باشد که بررسی آن توسط خود شخص و یا باتری ساز ها انجام می‌گیرد ولی اگر فیوز و سیم کشی های داخلی ماشین سالم باشد قطعاً با خرابی مانیتور خودرو روبرو هستید.
که این مشکل در بخش‌های اصلی دستگاه مانند POWER و تغذیه داخلی و خرابی برد GPS و برد های مینی کامپیوتر (قسمتی از برد که شامل ram , cpu و هارد می شود) است که مسلماً نیاز به بررسی تخصصی آن است.

>> همچنین بخوانید: تعمیر آمپلی فایر ماشین (مقاله تخصصی)

در برخی موارد ایراد خاموشی مانیتور ماشین می‌تواند حتی از برنامه و یا نرم‌افزار مانیتور باشد با توجه به اینکه در تمامی مانیتور خودرو های امروزی از سیستم عامل های ویندوز و اندروید استفاده شده و این سیستم عامل بر روی بخشی از هارد داخلی قرار گرفته در نتیجه خرابی این سیستم عامل و یا خرابی هارد مانیتور ماشین می‌تواند منجر به خاموشی دستگاه نیز شود در چنین شرایطی پروگرام هارد از طریق دستگاه‌های مخصوص پروگرامر و یا تعویض هارد مانیتور ماشین پیشنهاد می‌شود.
نکته : در دستگاه‌هایی که دچار خاموشی شده‌اند بررسی و تشخیص اولیه بسیار حائز اهمیت است چرا که با تشخیص اشتباه ممکن است ایراد اولیه دستگاه از دید تکنسین و تعمیرکار پنهان شده و با دستکاری بر روی بخش‌های دیگر و اضافه شدن ایرادات دستگاه غیر قابل تعمیر شود.

تعویض قطعات تخصصی در هنگام تعمیر مانیتور ماشین

قطعات استفاده شده در مانیتور خودرو های امروزی بسیار متفاوت تر و پیچیده تر از دستگاه‌های قدیمی بوده به نحوی که یک چیپ و یا آی سی با سرعت بالا قادر به پردازش هم‌زمان صدا و تصویر و محاسبات پیچیده در هنگام اجرای سیستم عامل دستگاه است این قطعات در تولیدات امروزی بصورت BGA بوده و پیشرفته‌تر از قطعات SMD یا نصب سطحی می باشد که همواره تعویض این‌گونه قطعات در تعمیر مانیتور ماشین نیازمند تشخیص صحیح مهارت کافی و همچنین ابزار و تجهیزات لازم است.

در تصویر زیر نمونه یک آی سی پردازنده BGA تعویض شده در این مرکز را مشاهده می‌کنید

تعویض آی سی BGA مانیتور ماشین

چرا مانیتور ماشین صدای ضعیفی دارد

در بیشتر کاربران مانیتور های اندروید جدید خصوصا نمونه‌های بدون ضمانت این ایراد گزارش شده که بعد از نصب مانیتور جدید صدای خروجی بلندگو ها نسبت به ضبط و مانیتور قبلی ضعیف تر شده است.

شاید بتوان این مورد را به طراحی ضعیف دستگاه و یا نرم‌افزار های آن نسبت داد، با بررسی های فنی ما این ایراد مربوط به استفاده از آی سی صدای مصرف شده در دستگاه نیست در اکثراً ضبط و مانیتورهای ماشین از آی سی معروف صدا TDA7388 استفاده شده است و در مانیتور های اندروید جدید نیز از همین نمونه بکار گرفته شده ولی راه انداز های قبل از IC صدا و برنامه‌های موجود باعث چنین مشکلی خواهند شد که مربوط به طراحی کارخانه ای دستگاه است ولی در نمونه‌های شرکتی مثل وینکا این مشکل کمتر دیده شده است.

البته در برخی مانیتور ها در بخش تنظیمات دستگاه با تغییر در بخش power amp می توان قدرت خروجی بلندگو ها را افزایش داد که روش ورود به این بخش در مقاله تعمیر مانیتور اندروید اشاره شده است.

علت ضعیف بودن میکروفن مانیتور ماشین

اکثر رانندگان خودرو های امروزی که به مانیتور ماشین خود را با نمونه‌های اندرویدی غیر اصلی تعویض کرده‌اند در هنگام مکالمه با مانیتور خودرو از طریق بلوتوث متوجه ضعیف بودن صدای ارسالی به مخاطب شده‌اند به نحوی که از دید مخاطب صدا خیلی دور شنیده می‌شود و راننده باید در نزدیکی سوراخ میکروفن برروی مانیتور صحبت کند که معضل بزرگی برای راننده محسوب می‌شود و این مشکل ضعیف بودن میکروفن توسط بیشتر کاربران گزارش شده است و اکثر افراد به ما پیشنهاد تعمیر مانیتور ماشین و تعویض میکروفن با نمونه‌های با کیفیت تر را کرده‌اند.

ولی در مانیتور های اصلی و گران قیمت تر این مشکل کمتر مشاهده شده است چرا که در این دستگاه‌ها از مدار های تقویت صدای میکروفن و DSP یا دیجیتال سیگنال پروسسور جهت پردازش صدای ارسال استفاده شده است که همین عامل باعث گران تر شدن هزینه‌های تولید میشود.

همان‌طور که در بالا درباره ضعیف بودن صدای خروجی مانیتور ماشین نیز صحبت کردیم ما با تست های مختلف و تعویض قطعات در این مرکز نیز متوجه شدیم که این مشکل مربوط به نوع استفاده از میکروفن دستگاه نیست و علت اصلی آن نوع مدار پیش تقویت کننده صدای میکروفن و CPU و نرم‌افزار دستگاه است که همگی این‌ها باید به صورت بهینه با یکدیگر طراحی و مرتبط شوند که در دستگاه‌های ارزان‌قیمت بدلیل صرفه جویی های اقتصادی این امر امکان‌پذیر نیست چرا که وجود چنین مداراتی که به پیچیدگی دستگاه منجر می‌شود باعث افزایش هزینه‌های تولیدی خواهد شد.

تعمیر مانیتور خودرو

ولی ما یک راهکار مناسب و ارزان بجای تعمیر مانیتور ماشین برای شما داریم و آن اضافه کردن یک میکروفن دیگر در نزدیکی آفتاب‌گیر ماشین است با این اقدام صدای راننده به میکروفن نزدیکتر خواهد شد.

برای این کار کافیست مانیتور را باز کرده و توسط یک زوج سیم شیلد دار نازک به طول کمتر از 2 متر یک میکروفن دیگر به پایه‌های میکروفن داخلی دستگاه موازی کنید (رعایت مثبت و منفی پایه‌های میکروفن الزامی است / مغزی سیم شیلد دار به مثبت میکروفن) و با هدایت سیم از زیر داشبورد و کناره ها آن را به بالای سقف و ناحیه کنار آفتاب‌گیر هدایت کنید و برای جلوگیری از اختلالات نویز و هوای محیط میکروفن را در یک ابر کوچک قرار دهید با ین کار شرایط بسیار مطلوب تر خواهد شد.

تعمیر مانیتور در شهرستان

این مرکز آمادگی خدمات دهی به صورت آنلاین و سریع به کلیه شهرها و استان های ایران را دارد در صورتی که در شهر های زیر زندگی می‌کنید می‌توانید با ارسال عکس و ایراد دستگاه با تکنسین این مرکز مشورت کرده و در صورت لزوم اقدام به ارسال جهت تعمیر مانیتور ماشین خود کنید:
تعمیر مانیتور ماشین در تهران، یزد، اراک، مرکزی، اردبیل، تبریز، آذربایجان، شرقی، اصفهان، اهواز، خوزستان، ایلام، خراسان شمالی، بندرعباس، هرمزگان، بوشهر، بیرجند، خراسان جنوبی، ارومیه، آذربایجان غربی، خرم‌آباد، لرستان، رشت، گیلان، زاهدان، سیستان و بلوچستان، زنجان، ساری، مازندران، سمنان، سنندج، کردستان، شهرکرد، چهارمحال و بختیاری، شیراز، فارس، قزوین، قم، کرج، البرز، کرمان، کرمانشاه، گلستان، گرگان، مشهد، خراسان رضوی، همدان، یاسوج و کهگیلویه و بویراحمد.

تعمیر مانیتور چه ماشین‌هایی در این مرکز انجام می‌شود

در این مرکز تعمیر مانیتور ماشین در کلیه برند های وینکا ویگو اتولوکس اتومکس فلای دی وای تی ایرانی و خارجی شامل محصولات داخلی ایران خودرو سایپا دنا اچ سی کراس پژو سمند پراید و خارجی شامل تویوتا هیوندای کیا گروه بهمن کرمان موتور رنو mvm ام وی ام سانگ یانگ چری تیگو5 و تیگو7 لیفان x55 پرو جک مزدا برلیانس شاهین تارا کوییک تیبا سوناتا سانتافه و غیره انجام خواهد شد.

2 پاسخ
  1. Avatar
    رضا گفته:

    باسلام بنده یک مانیتور اندروید دارم
    به تصویرش خط های عمودی افتاد فلت دستگاه رو باز کردم تمیز کردم بعد بستن کلا صفحه نمایشش سیاه هست ولی مانیتور روشن هست مشکلش چیه قیمت تقریبی تعمیرش چند میشه

    پاسخ
    • مدیر سایت
      مدیر سایت گفته:

      سلام فلت LCD احتمال زیاد پاره شده و دیتای تصویر روی صفحه لیکویید ال سی دی ارسال نمی شه و اینکه میگید مانیتور روشن میشه و صفحه سیاه هست در واقع فقط بک لایت ال سی دی هست که روشن میشه در این شرایط باید LCD بصورت کامل تعویض بشه

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *