تعمیر ضبط ماشین

تعمیر ضبط ماشین – تعمیر ضبط صوت خودرو

در این مرکز تعمیر ضبط ماشین به صورت سریع و حرفه‌ای در حضور مشتری و یا ارسال از طریق پست صورت می‌پذیرد و در این مقاله با نگاهی اجمالی به علل خرابی ها و راهکارهای تعمیر ضبط ماشین خواهیم پرداخت.

بررسی خرابی ضبط ماشین

  1. نداشتن و یا خرابی در خروجی صدا
  2. خاموشی هنگی و ریست ضبط
  3. از کار افتادن صفحه لمسی و ولوم های
  4. خرابی دسته فرمانی و کنترل از راه دور
  5. از کار افتادن نمایشگر و صفحه LCD
  6. هنگ روی لوگو و ایرادات نرم افزاری و حافظه داخلی
  7. خرابی های بخش بلوتوث WIFI و هات اسپات

با توجه به اینکه ضبط ماشین از قسمت‌های مختلفی تشکیل شده هر بخش دارای ایرادات خاص خود بوده و راهکار های متفاوتی را شامل می‌شود لذا شما میتوانید جهت مطالعه تخصصی و بررسی کامل این موضوعات به مقاله تعمیر ضبط و مانیتور ماشین مراجعه کنید.

آموزش تعمیر ضبط ماشین

به طور کلی سیستم‌های صوتی خودرو به چند دسته ضبط ماشین و مانیتور های ویندوز و مانیتور اندروید تقسیم بندی می‌شود که با پیشرفت تکنولوژی ضبط ماشین شاهد پیشرفت‌های گسترده ای شده و تغییرات آن‌ها ضبط های تصویری ماشین نظیر ایندش های پایونیر و و مارک های دیگر مانند کنوود JVC مکسیدر مارشال را روانه بازار کرد.

در تعمیر ضبط ماشین‌های قدیمی تعمیرکاران با قطعات DIP سروکار داشتند و با پیشرفت علم شاهد مدارات پیشرفته‌تر بصورت تصویری با قطعات SMD شده‌ایم و در بازار فعلی مانیتور های اندروید از مدارات و قطعات پیچیده‌تر به صورت BGA استفاده می‌شود.

عمل‌کرد ضبط ماشین‌های جدید بسیار پر سرعت تر و با امکانات بیشتر نظیر بلوتوث WIFI اینترنت و حافظه های داخلی است به گونه‌ای که نیاز هر کاربر در ارتباط با سیستم صوتی حرفه‌ای را بر طرف خواهد کرد.

تعمیر ضبط ماشین با سیستم عامل ویندوز و اندروید

تعمیر ضبط اندروید ماشین

همان‌طور که در بالا اشاره شد تعمیرات ضبط ماشین در گذشته به بررسی و تعویض قطعات DIP خلاصه میشد در سیستم‌های صوتی و ضبط ماشین‌ های قدیمی که بیشتر شامل مدارات آنالوگ با تلفیق کمی از دیجیتال بود و بررسی آن‌ها به مراتب ساده‌تر از مانیتور های ویندوزی و اندرویدی فعلی بود چرا در این دستگاه‌ها قطعات به صورت بزرگ‌تر و تفکیک شده کار هر تعمیر کار را راحت کرده و اجازه بررسی و تحلیل هر قسمت به صورت جداگانه وجود داشت.

با‌گذشت زمان تولید ضبط ماشین‌ها نیز شاهد پیشرفت‌های چشمگیری شد و سیستم‌های تصویری مانند مانیتور های ویندوزی وینکا و ویگو روانه بازار شدند در‌واقع این شروع یک انقلاب عظیم در عرصه پیشرفت سیستم‌ صوتی خودرو محسوب میشد و بعد از مدت کمی با‌گذشت چند سال شاهد تولید ضبط و مانیتور های اندروید شدیم.

تعمیر ضبط ماشین اندرویدی

ضبط ماشین‌های اندروید در‌واقع عمل‌کردی پیشرفته مانند گوشی موبایل را دارند و تنها تفاوت آن‌ها با گوشی های موبایل اندرویدی عدم پشتیبانی از سیم کارت و شماره گیری مستقیم با شبکه موبایل داخل کشور را دارد از طرفی با این تغییرات امکانات گوشی های موبایل به ضبط ماشین اضافه شد.

  • اتصال بلوتوث و WIFI و هات اسپات
  • حافظه داخلی 16 الی 64 گیگ در اختیار کاربر
  • صفحه نمایشگر های 7 الی 11 اینچ با رزولوشن بالا و IPS
  • امکان نصب اپلیکیشن های اندرویدی
  • صفحه تمام لمسی با قابلیت کالیبراسیون توسط کاربر

تجهیزات مورد نیاز جهت تعمیر ضبط ماشین

برای بررسی و تعمیر ضبط ماشین بسته به مدل دستگاه نیازمند تجهیزاتی نظیر اهمتر هیتر اسیلوسکوپ پروگرامر کامپیوتر و فایل‌های آپدیت و ابزار آلات مختلف هست و در ضبط ماشین‌های اندرویدی جدید با آی سی های BGA نیازمند تجهیزات تخصصی تر مانند شابلون پری هیتر و دستگاه BGA ماشین هست که همگی این تجهیزات علاوه بر آموزش‌های مختلف نیازمند تمرین و تخصص کافی است.

در بعضی از ضبط ماشین‌های حرفه‌ای علاوه بر ولتاژ گیری و سنجش اهم مقاومت ها و تست اتصال مسیر ها که با یک اهمتر قابل بررسی است نیازمند بررسی فرکانس های بخش‌های دیجیتال دستگاه نیز خواهیم بود که در این باره وجود یک اسیلوسکوپ دیجیتال حرفه‌ای بسیار کارساز خواهد بود به طور مثال با بهم ریختگی فرکانس بخش‌هایی مثل کریستال ها و کانورتر های DC To DC در منبع تغذیه یک ضبط ماشین باعث هنگی و ریست مداوم دستگاه خواهیم بود که نمایش و سنجش دقیق این فرکانس ها فقط از عهده اسیلوسکوپ بر خواهد آمد و با نبود این ابزار دقیق روند تعمیر یک دستگاه با نواقص زیادی همراه خواهد شد.

از این رو در یک مرکز سرویس و تعمیرگاه حرفه‌ای علاوه بر گذراندن دوره های آموزشی مختلف و تهیه تجهیزات لازم سابقه کار و تمرین و دقت کافی نیز از حیاتی ترین موارد در این امر محسوب می‌شود.

چرا که عدم تخصص کافی خسارات زیادی به مشتری و حتی خود تکنسین وارد خواهد کرد.

در برخی موارد مشاهده شده است که یک ضبط ماشین و یا یک مانیتور خودرو فقط نیاز به پروگرام کردن توسط دستگاه مخصوص و یا حتی آپدیت سیستم عامل بوده ولی توسط افراد غیر متخصص دچار دستکاری شدید در بخش‌های مختلف شده به طوری که دستگاه غیر قابل تعمیر و یا شامل هزینه‌های زیادی خواهد شد و خسارت این کار بیشتر به سمت مشتری خواهد بود.

نمونه قطعه  تعویض شده در یک دستگاه که بدلیل کوچک بودن علاوه بر تجهیزات نیازمند دقت بسیار زیاد در هنگام تشخیص عیب و تعویض است.

بلوتوث دار کردن ضبط ماشین

در برخی از ضبط ماشین‌های قدیمی و جدید که قابلیت بلوتوث را ندارند میتوان با طراحی و اضافه کردن این امکان از اتصال کابل های aux و usb رهایی پیدا کرد قابلیت بلوتوث علاوه بر بالا رفتن سرعت و کیفیت صدای دریافتی باعث استهلاک بسیار کم دستگاه شده و از خرابی های مختلف نیز جلوگیری خواهد کرد.

این کار با طراحی و اضافه کردن ماژول بلوتوث در داخل دستگاه صورت می پذیرد به نحوی که در ظاهر دستگاه هیچ گونه تغییراتی اعمال نمی‌شود و بعد از نصب این ماژول شما میتوانید با سرچ در قسمت بلوتوث گوشی به ضبط ماشین خود متصل شوید و کنترل ضبط ماشین خود را با گوشی موبایل خود به دست بگیرید.

هزینه تعمیر ضبط ماشین

در ارتباط با هزینه‌های تعمیر ضبط ماشین و مانیتور خودرو با توجه به ایراد ایجاد شده در دستگاه متفاوت بوده اصولاً ایرادات نرم افزاری شامل کمترین هزینه‌ها و ایراد سخت افزاری بیشترین هزینه را خواهد داشت به طور مثال در ضبط ماشین اندرویدی که تصویر آن دچار ایراد شده که ممکن است با یک آپدیت ایراد بر طرف شود که شامل هزینه نرم‌افزار خواهد شد ولی در یک دستگاه مشابه ممکن است با تعویض LCD برطرف شود و چندین برابر هزینه نرم افزاری را داشته باشد.

در این مرکز ابتدا ضبط ماشین بررسی و قبل از تعمیر توافق هزینه صورت میگیرید.

شایان ذکر است جهت استفاده از خدمات غیر حضوری این مجموعه نیز میتوانید با ارسال عکس دستگاه و ایراد مربوطه از حدود هزینه‌های تقریبی ضبط ماشین خود مطلع شوید.

خرید بهترین ضبط ماشین

این سؤال برای هر مشتری پیش خواهد آمد که بهترین انتخاب ضبط ماشین و یا بهترین مانیتور خودرو چه برند و مدلی است برای پاسخ به این سؤال ابتدا باید نیاز خود را بررسی کنید که از سیستم صوتی چه انتظاری خواهید داشت.

مثلاً در یک خودرو که نیاز شخص فقط استفاده از رادیو فلش و بلوتوث با یک صدای معمولی و در حد قابل قبول است یک ضبط ماشین دکلس کافی است و مزیت آن هزینه بسیار پایین آن است.

اگر نیاز شما استفاده از یک سیستم صوتی حرفه جهت ارائه بهترین کیفیت صدا است باید بیشترین هزینه را در نظر بگیرید و سراغ سیستم‌های حرفه‌ای پایونیر و آمپلی فایر و ساب های گران قیمت بروید.

در صورتی که انتظار شما در حد صدای متوسط به بالا است ولی به رهیاب و اینترنت و نصب برنامه‌های مختلف اندروید نیاز دارید انتخاب شما باید به سمت مانیتور های اندرویدی برود.

توصیه ما به شما برای انتخاب هر کدام از این ضبط ماشین‌ها خرید مدل های شرکتی و یا جنس ها مرغوب است چرا که در آینده هزینه‌های تعمیرات شما را پایین خواهد آورد.

تعمیر ضبط ماشین سریع و آنلاین

در این مرکز کلیه تعمیرات ضبط ماشین و مانیتور انواع ماشین‌های ایرانی و خارجی به صورت تخصصی همراه با بررسی فنی ایراد همراه با تجهیزات بروز انجام خواهد شد.

شما میتوانید با دریافت مشاوره و نوبت دهی اینترنتی و یا ارسال ضبط ماشین از طریق پست از خدمات 24 ساعته و سریع این مرکز بهره مند شوید.

جهت مشاوره و نوبت دهی آنلاین میتوانید در بخش (تماس با ما) و انتخاب یکی از شبکه‌های اجتماعی ( واحد خدمات ) از خدمات آنلاین این مجموعه نیز بهره مند شوید.

  • تعمیر ضبط هیوندای سانتافه سوناتا النترا وراکروز
  • تعمیر ضبط تویوتا کمری پریوس
  • تعمیر ضبط کیا اپتیما کدنزا مورانو
  • تعمیر ضبط جک برلیانس لیفان mvm
  • تعمیر ضبط رنو کولئوس
  • تعمیر ضبط پراید سایپا
  • تعمیر ضبط پژو سمند اچ سی کراس
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *